Usługi dodatkowe dla posiadaczy kart paliwowych

Stosowanie kart paliwowych w firmach posiadających lub wynajmujących flotę pojazdów, to, z uwagi na liczne korzyści z tego płynące, najbardziej sensowne rozwiązanie. Usługi komplementarne oferowane przez koncerny paliwowe i sieci stacji paliw, są bardzo liczne. Jakie? Przyjrzeliśmy się ofercie kilku firm paliwowych operujących na polskim rynku.

2018-08-24 08:32:48
Poziom :

Panel klienta programu MOYA Firma

– W ramach programu flotowego MOYA Firma wszyscy klienci mają dostęp do panelu klienta e-commerce. Funkcjonuje również całodobowa infolinia czynna przez siedem dni w tygodniu oraz portal e-BOK. Do dyspozycji klientów są również dedykowani przedstawiciele handlowi, którzy także służą pomocą w każdej sytuacji. Każdy z naszych klientów może liczyć na indywidualnie dopasowane warunki handlowe, zniżki obowiązujące na całej sieci stacji paliw MOYA – mówi Marcin Puchalski, manager ds. sprzedaży kart paliwowych sieci MOYA (Anwim S.A.).

Panel klienta programu MOYA Firma umożliwia zarządzanie kartami, blokowanie ich w przypadku kradzieży bądź zagubienia, a także personalizację pod kątem dostępnych limitów tankowań. Ponadto można też za jego pomocą pobierać zbiorcze faktury za ustalone okresy tankowania, generować zestawienia, zamawiać nowe karty, czy ustalić reguły dla mailowych powiadomień (np. dla każdej transakcji). W dodatku na większości stacji automatycznych MOYA funkcjonuje monitoring, do którego mają dostęp klienci. – Transakcje widoczne w raportach spływają w trybie online, można zatem na bieżąco kontrolować tankowania pojazdów. Prezentowane ceny uwzględniają zaś wynegocjowane warunki handlowe, więc w czasie rzeczywistym zarządzamy flotą i procesami logistycznymi – dodaje Marcin Puchalski. 

 

Produkt komplementarny Grupy Lotos

– Do standardu kartowego weszły już opłaty drogowe czy zakup AdBlue. Grupa Lotos stale poszukuje nowych możliwości wzbogacenia swojej oferty o kolejne, atrakcyjne opcje, również o te dedykowane kierowcom pojazdów ciężarowych. Karta LOTOS Biznes umożliwia – o ile zarządzający daną flotą dopuści takie rozwiązanie – płatności za hotele przy stacjach MOP, prysznic czy wypożyczenie przyczep. Sprawia to, że karta staje się przydatnym narzędziem zarówno dla kierowców transportu ciężkiego, jak i dla flot osobowych – mówi Mikołaj Szlagowski, starszy specjalista w dziale komunikacji zewnętrznej Grupy Lotos

Zdaniem Szlagowskiego rynek docenił produkt komplementarny Grupy Lotos do kart na użytek firmowy, tj. kartę pracowniczą, dzięki której klienci stacji tej sieci mogą umożliwić swoim pracownikom tankowanie i zakupy na stacjach z rabatem. – Oprócz oczywistej funkcji benefitowej, tak ważnej przy obecnym dużym popycie na wykwalifikowanych pracowników, nasi klienci, których pracownicy korzystają z tego typu kart, podkreślają atut w postaci szybszego zapoznania się pracowników z funkcjonalnościami karty flotowej, co zmniejsza ryzyko błędnych transakcji czy blokad kodem PIN przy użytkowaniu kart służbowych, zwłaszcza u osób korzystających z karty doraźnie – dodaje Mikołaj Szlagowski.

Panel zarządzania kartami Lotos Biznes przeszedł w ostatnich miesiącach bardzo duże zmiany, których wprowadzenie poprzedziły konsultacje z praktykami korzystającymi z tych rozwiązań – zarządzającymi flotami w różnej skali i specyfice działalności. – Jako, że rozwiązanie w postaci panelu online musi być maksymalnie uniwersalne uważnie wsłuchaliśmy się w potrzeby zarówno zarządzających transportem ciężkim, jak i rozproszonymi flotami osobowymi. Dzięki temu mamy pewność, że stworzone przez nas rozwiązanie odpowiada na rzeczywiste potrzeby rynku – mówi Mikołaj Szlagowski. Jak się okazało, oprócz zarządzania dostępnymi limitami i asortymentem kart szczególne znaczenie ma elastyczny, zawierający maksymalnie duże ilości danych moduł raportowy umożliwiający generowanie łatwych w obróbce plików z danymi.

– Oprócz tego nasze rozwiązanie umożliwia sprawny podgląd aktualnie dostępnego do tankowań salda, co pozwala naszym klientom na efektywne zarządzanie płatnościami; w tym dla obecnych w naszej ofercie kart prepaid. Ostatnio wdrożonym przez nas rozwiązaniem są faktury VAT z podpisem kwalifikowanym wysyłane pocztą elektroniczną. W obliczu dynamicznie rozwijającego się modelu split payment sprawna dystrybucja faktur, co, jakby się zdawało, jest zwykłą kwestią operacyjną, zyskuje coraz większe znaczenie – dodaje starszy specjalista w dziale komunikacji Grupy Lotos

Fukcjonalności kart flotowych BP

Jedną z bardziej popularnych w naszym kraju jest karta BP PLUS Polska, akceptowana na ponad 800 stacjach BP i Statoil na terenie całego kraju. W ofercie koncernu jest też BP PLUS Europa, międzynarodowa karta paliwowa, akceptowana w całej Europie, na wszystkich stacjach zrzeszonych w porozumieniu Routex, czyli: BP, Aral, Statoil, OMV i Agip. Oferowane przez BP karty zapewniają nie tylko łatwy zakup paliwa, ale także dostęp do wielu usług oferowanych w trasie, jak np. regulowanie opłat za korzystanie z płatnych dróg i autostrad, transport kolejowy, serwis napraw drogowych oraz myjnie dla samochodów ciężarowych. Karta daje też możliwość łatwego odzyskania podatku VAT. Z myślą o kierowcach ciężarówek stworzona została dedykowana sieć ROUTEX-4-TRUCKS (R4T). Obejmuje ona 1000 stacji w 30 krajach europejskich, ulokowanych przy głównych autostradach i europejskich trasach tranzytowych.

Posiadacze kart flotowych BP mają do dyspozycji także system online BP e-Konto, pozwalający firmie kontrolować własną działalność związaną z flotą, dzięki możliwości monitorowania wszystkich transakcji dokonywanych przy użyciu karty. Za pośrednictwem serwisu online klienci mają dostęp do własnego konta kart paliwowych 24 godziny na dobę i siedem dni w tygodniu. – W każdym momencie można samemu zablokować skradzioną bądź zagubioną kartę lub utworzyć nową, czy unieważnić istniejące karty. Klient widzi listę wszystkich swoich kart oraz ich status i oraz historię operacji dokonywanych na koncie. System online pozwala zapobiegać oszustwom znacznie wcześniej niż w tradycyjnym systemie, chroniąc w ten sposób wszystkie strony transakcji, a w szczególności klientów – mówi rzeczniczka BP w Polsce, Magdalena Kandefer-Kańtoch. BP przechowuje stale uaktualniane profile zakupów dokonywanych na daną kartę, dzięki czemu zbyt wysoka wartość transakcji wywołuje szybką reakcję i pozwala zapobiec nadużyciom. W celu zachowania bezpieczeństwa karty BP PLUS chronione są kodem PIN. W razie zagubienia lub kradzieży menedżer floty ma możliwość natychmiastowego zablokowania karty online. System kontroli kart BP PLUS jest połączony bezpośrednio z działem telefonicznej obsługi klienta lub aplikacją BP e-Konto, co daje możliwość szybkiej reakcji.

BP oferuje także rozwiązania, dzięki którym firma może otrzymać zwrot podatku VAT od wszystkich transakcji, dokonanych zarówno przy użyciu karty BP PLUS, jak i kart innych emitentów, zrealizowanych na terenie Europy, czyli zarówno opłat za paliwo, tunele, jak i opłat drogowych. Oprócz odzyskiwania VAT-u w trybie standardowym, firma ma w ofercie usługę szybkiego zwrotu, w ramach której zwrot podatku VAT jest przedpłacony. Oznacza to, że firma nie musi czekać, aż właściwe urzędy rozpoczną obsługę jej wniosku, co czasem ma wpływ na ograniczenie płynności finansowej. Do zalet z posiadania kart BP PLUS zaliczyć można też możliwość zbierania punktów w ramach programu lojalnościowego PAYBACK czy uczestnictwo w profesjonalnym szkoleniu z bezpiecznej jazdy, które BP funduje kierowcom aut służbowych, w tym również ciężarowych i autobusów. W ofercie koncernu dostępne są także BP SuperCard, czyli karty podarunkowe pozwalające płacić bezgotówkowo za dowolne zakupy na stacjach BP. – Są one dobrym pomysłem na prezent, np. dla pracowników lub kontrahentów. Karty te mogą być również stosowane jako karty flotowe zastępujące gotówkę w wydatkach służbowych związanych z zakupami na stacjach BP – dodaje rzecznik BP.

 

Oferta polskiego giganta

 

Państwowy koncern PKN ORLEN w swej ofercie posiada różne rozwiązania dostosowane do wymagań i oczekiwań danej firmy: jej wielkości, liczby i rodzajów pojazdów, profilu działalności, a także ilości tankowanego paliwa. Główny produkt flotowy to Program FLOTA, przeznaczony dla dużych parków samochodowych, tankujących co najmniej 1000 litrów miesięcznie. Karta FLOTA umożliwia bezgotówkowe tankowanie w Polsce, z kolei OPEN DRIVE otwiera dostęp do stacji paliw także poza granicami kraju.

Dla mniejszych firm PKN ORLEN przygotował dwie propozycje. Karta BIZNESTANK to oferta skierowana do małych i średnich przedsiębiorstw, tankujących co najmniej 500 litrów paliw miesięcznie, w ramach której oferowane są zbiorcze faktury, rabaty gotówkowe oraz dostęp do portalu. Druga to karta MIKROFLOTA, unikatowe rozwiązanie skierowane przede wszystkim do sektora mikroprzedsiębiorstw, małych firm oraz osób prowadzących działalność gospodarczą, dla których karty paliwowe były do tej pory poza zasięgiem ze względu na limity zakupowe. MIKROFLOTA umożliwia bezgotówkowe zakupy paliw, produktów oraz usług na stacjach paliw pod marką ORLEN i BLISKA.

Innym segmentem produktów w portfolio flotowym są karty przedpłacone – Karta UPOMINKOWA i ZAKUPOWA. Obie karty pozwalają na dokonywanie bezgotówkowych zakupów paliw, produktów w sklepie oraz usług na stacjach paliw należących do sieci ORLEN i BLISKA. Karta UPOMINKOWA jest dostępna dla wszystkich klientów na stacjach paliw, natomiast Karta ZAKUPOWA jest skierowana do klientów instytucjonalnych jako nowoczesne i efektywne narzędzie promocji i reklamy towarów oraz usług. – Staramy się na bieżąco odpowiadać na zapotrzebowanie ze strony naszych klientów, tym bardziej że na przestrzeni ostatnich lat przedsiębiorcy stali się bardziej świadomi, a co za tym idzie – bardziej wymagający. Dlatego obecnie, obok standardowej już bezgotówkowej formy zakupów i rabatów z tym związanych, oferujemy klientom szereg dodatkowych udogodnień i możliwości. Przede wszystkim stawiamy na kompleksową obsługę, tak aby jedna, zbiorcza faktura uwzględniała możliwie jak największą liczbę usług (paliwo, autostrady, opłaty drogowe, parkingi itd.). Nie zapominamy przy tym o sprawnych narzędziach – zapewniamy szybki dostęp do danych, jak najszybszy dostęp do faktury niezwłocznie po jej wygenerowaniu, rozwiązania mobilne (dostęp do zarządzania systemem z każdego punktu Polski) – mówi Andrzej Kisała, kierownik Działu Rozwoju Sprzedaży Flotowej w PKN ORLEN.

W ramach programu FLOTA płocki koncern stara się odpowiadać w pełni na oczekiwania związane z bardzo szczegółową personalizacją kart (kreowanie ograniczeń do poziomu pojedynczych, konkretnych produktów) oraz elastycznością w dopasowaniu się do indywidualnych potrzeb danej organizacji. – Jednocześnie koncentrujemy się na zapewnieniu bezpieczeństwa transakcji, gdyż klienci oczekują weryfikacji potencjalnych nadużyć i wręcz gwarancji szczelności systemu – dodaje ekspert PKN Orlen. W zakresie usług dodatkowych PKN ORLEN dysponuje dużą paletą możliwości, od płatności za parkowanie (mobiParking), przez Monitoring GPS czy obsługę serwisową Motointegrator, po usprawnienia w postaci płatności za autostrady i viaTOLL. Niewątpliwym atutem jest wielkość sieci stacji PKN ORLEN w Polsce, a szczególnie liczba obiektów przy nowo powstających drogach ekspresowych i autostradach.

W celu dopasowania oferty do rosnących potrzeb klientów, PKN Orlen konsekwentnie poszerza portfolio kart paliwowych oraz dba o rozwój już istniejących produktów. Godnym uwagi rozwiązaniem jest system płatności mobilnych mFLOTA, który umożliwia płatność za paliwo bezpośrednio przy dystrybutorze na stacjach paliw, należących do sieci PKN ORLEN. Aplikacja stworzona przez koncern jest dostępna dla użytkowników kart FLOTA oraz OPEN DRIVE. Było to pierwsze tego typu rozwiązanie na rynku paliwowym w Polsce, które znacznie przyspieszyło oraz uprościło obsługę płatności dla klientów, dzięki czemu wizyta na stacji paliw ogranicza się jedynie do zakupu paliwa. Jest to też dobre rozwiązanie dla klientów, którzy wolą już po zwolnieniu dystrybutora, bez pośpiechu dokonać dalszych zakupów lub skorzystać z oferty gastronomicznej na stacji. Usługa mFLOTA jest już dostępna na ponad 1000 stacjach paliw tej sieci, jednak sukcesywnie zwiększa się grono klientów oraz liczba stacji. Program mFLOTA ORLEN jest rozszerzeniem funkcjonalności istniejących kart flotowych i udostępnia nowy sposób użycia wyemitowanych kart, nie zmieniając zasad ewidencji i rozliczania wykonywanych nimi transakcji.

patroni merytoryczni
  • PGM
  • ZPL
  • Partnerstwo dla bezpieczenstwa drogowego
  • ITS
  • SKFS
  • PZWLP
  • GFP Legal
  • PZPM
  • PZPO
  • Piszcz i Wspolnicy
  • SPRM
  • PSPA
ZNAJDŹ NAS: